sobota, 11 stycznia 2014

ROLADA SEROWA Z KURCZAKIEM I PIECZARKAMI




Patrząc na zdjęcie miałam wrażenie, że jest to danie trudne i skomplikowane, a w rzeczywistości nie wymaga ani dużych nakładów pracy, ani umiejętności. Poświęciłam mu około godziny czasu, a efekt jest naprawdę zachwycający. Rolada nie tylko pięknie prezentuje się na stole, ale też świetnie smakuje. Sprawdzi się zwłaszcza na większych przyjęciach, podana na ciepło lub zimno. Gorąco polecam!

  • 1 duża pierś z kurczaka
  • 30 dag pieczarek
  • 1 duża cebula
  • 5 jajek
  • 30 dag żółtego sera (np. Salami)
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki oleju
  • sól, pieprz
Jajka roztrzepujemy z majonezem i mieszamy z serem startym na dużych oczkach tarki. Blaszkę o wymiarach 21 x 26 cm wykładamy papierem do pieczenia i równomiernie wylewamy masę serową. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 1800C przez 20 min.
Pieczarki i cebulę kroimy w drobną kostkę. Podsmażamy na rozgrzanym oleju i przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Pierś z kurczaka przecinamy wzdłuż na pół i rozbijamy na dwa cienkie plastry. Mięso oprószamy solą i pieprzem.
Podpieczony omlet serowy wyciągamy z piekarnika i wykładamy na blat w taki sposób, aby na wierzchu był papier do pieczenia. Ostrożnie, pomagając sobie szpatułką lub nożem odklejamy go. Na omlecie układamy plastry mięsa, a następnie pieczarki. Zwijamy roladę wzdłuż dłuższego boku, układamy na papierze do pieczenia w tej samej blaszce, w której piekł się omlet i zapiekamy przez ok. 35 – 40 minut w tej samej temperaturze. Roladę kroimy w plastry i podajemy na ciepło lub zimno.



Inspirowałam się przepisem znalezionym w gazecie „Przyślij przepis” z 2012 r.

9 komentarzy:

  1. czy można ją zamrozić? chciałam zrobić kilka dań na imieniny męża i niektóre chce przygotować wcześniej i zamrozić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie przetestowałam jej pod względem mrożenia i nie wiem czy będzie tak samo pyszna i kształtna po rozmrożeniu. Myślę jednak, że w dużym stopniu nie powinno jej to zaszkodzić. Mrożę wiele gotowych dań, ale zwykle tych pozostałych po imprezie, do późniejszego wykorzystania, a gościom staram się podawać dania przygotowane na świeżo, kiedy są najsmaczniejsze. Może uda się ją przygotować chociaż jeden dzień wcześniej? Jak pisałam jej wykonanie zajmuje tylko około godziny czasu...Życzę powodzenia i pozdrawiam!

      Usuń
    2. Ja mroziłam. Dzień przed imprezą wystawiłam do lodówki, żeby miała czas się rozmrozić i upiekłam tak jak w przepisie. Tak samo dobra jakby była przygotowana bez mrożenia! :)

      Usuń
  2. a czy ta rolada będzie pasowała z sosem np. pieczarkowym jako główne danie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że świetnie się sprawdzi jako danie główne, bo na ciepło smakuje równie dobrze jak na zimno. Sos pieczarkami z pewnością również będzie do niej pasował. Pozdrawiam i życzę powodzenia:)

      Usuń
  3. Czy można ją przygotować np dzień wcześniej i przechować w lodówce, a później podać na zimno?

    OdpowiedzUsuń